Tuesday, August 21, 2012

Posted by manphosan | File under :
DVB News

ျပည္သူလႊတ္ေတာ္ေကန ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ေရးရာေကာ္မတီနဲ႔ေကာ္မရွင္ေတြဟာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ မျဖစ္ဘူးဆိုၿပီး နိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုဆိုင္ရာ ေအျခခံ ဥေပဒခံုရံုးေကန သတ္မွတ္ခဲ့တာကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ၃၀၀ ေက်ာ္က ကန္႔ကြက္ခဲ့ၿပီး ေအျခခံဥေပဒခံုရံုးအဖြဲ႕၀င္ေတြကို စြပ္စြဲျပစ္တင္ၿပီး နုတ္ထြက္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့ပါတယ္။

ဦးေအာင္ထူး

နိုင္ငံေတာ္သမၼတကလည္း နုတ္ထြက္ေစခိုင္းတာ မလုပ္ေပးနိုင္ဘူး ေအျခခံဥေပဒကို ျပင္နိုင္တယ္ဆိုၿပီး အႀကံျပုေျပာဆိုပါတယ္။ နိုင္ငံေတာ္ ေအျခခံဥေပဒခံုရံုးရဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ၊ ျမန္မာနိုင္ငံက တရားစီရင္ေရး ေအျခေအေနတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္ပမွာေနထိုင္တဲ့ ေရွ႕ေနဦးေအာင္ထူးကို ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားပါတယ္။

ဦးေအာင္ထူးတို႔ ေအနနဲ႔ နိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု ေအျခခံ ဥေပဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးရဲ့ ေသဘာသဘာ၀နဲ႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ရွင္းျေပပးပါလား။

“နိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုေအျခခံ ဥေပဒဆိုင္ရာခံုရံုးက ရိုးရိုးတရားရံုးေတြနဲ႔ မတူပါဘူး။ သက္ဆိုင္ရာတိုင္းျပည္တခုမွာ တိုင္းျပည္ရဲ့ အျမင့္ဆံုးလို႔ ထားရတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံ ေအျခခံဥေပဒဆုိင္ရာ တရားရုံး။ ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အျငင္းပြားလာၾကရင္၊ ျပႆနာတက္လာၾကရင္ အဆံုးအျဖတ္ ေတာင္းခံလာတဲ့အခါမွာ ဖြဲ႕စည္းပံုေအျခခံဥေပဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးကို ခ်ဥ္းကပ္ရတာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီခံုရံုးက ဆံုးျဖတ္ခ်က္က အၿပီးသတ္ေနာက္ဆံုး ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အခု ေက်နာ္တို႔ သာဓကေအနနဲ႔ေျပာရရင္ ေတာင္ကိုရီးယားနိုင္ငံဟာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့နိုင္ငံေကန ဒီမိုေကရစီကို ေအာင္ျမင္စြာ ေျပာင္းလဲနိုင္တဲ့ နိုင္ငံျဖစ္တယ္။ အဲဒီနုိင္ငံမွာ ဖြဲ႕စည္းပံုေအျခခံဆိုင္ရာ တရားရုံးဟာ အမ်ားႀကီး ထိန္းေက်ာင္းေပးနိုင္တယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံု ေအျခခံဥေပဒဆိုင္ရာတရားရံုးဆိုတာ နိုင္ငံတိုင္းမွာ ရွိသင့္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ေက်နာ္တို႔လို စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေကန ဒီမိုေကရစီကို ကူးေျပာင္းဖို႔ ႀကိုးစားေနတဲ့တိုင္းျပည္ေတြမွာ ရွိသင့္တဲ့ ရံုးတခု ျဖစ္ပါတယ္။”

လက္ရွိ ျဖစ္ေနတဲ့ ဖြဲ႕စည္ပံုေအျခခံဥေပဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကလည္း ေမက်နပ္ဘူးလို႔ ေျပာေနတယ္။ အဲဒါကိုေရာ ဘယ္လို သံုးသပ္လို႔ရလဲ။ ဥေပဒဆိုင္ရာနဲ႔ေပါ့ေနာ္။

“နွစ္ပိုင္းရွိတယ္။ တပိုင္းက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တို႔က ေကာ္မတီနဲ႔ ေကာ္မရွင္ေတြကို ဘယ္လိုဖြဲ႕စည္းလဲ ဆိုတာနဲ႔ ဆိုင္ပါတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တို႔က ဖြဲ႕စည္းေပးလိုက္တဲ့ ေကာ္မတီနဲ႔ ေကာ္မရွင္ေတြမွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔သာ ဖြဲ႕စည္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု ေအျခခံဥေပဒအရကိုပဲ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္သတ္မွတ္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားပါလ်က္နဲ႔ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ မသတ္မွတ္ေပးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပံုေအျခခံဥေပဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးက ဆံုးျဖတ္ခ်က္က လြဲေနတယ္လို႔ ေျပာရမယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိန္တည္းမွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္သူေတြနဲ႔ပါ ဖြဲ႕စည္းတဲ့ ေကာ္မတီနဲ႔ ေကာ္မရွင္ေတြ ရွိေနတယ္။ ဥပမာ ထြက္လာတဲ့သတင္းအရ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီး သူရဦးေရႊမန္းရဲ့သား တိုးနိုင္မန္းဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လည္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႕ေပးတဲ့ ေကာ္မရွင္တခုမွာ ပါေနတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႕စည္းေပးလိုက္တဲ့ ေကာ္မတီ ေကာ္မရွင္ထဲမွာ ပါေနၿပီးေတာ့ အဲဒီေကာ္မတီနဲ႔ ေကာ္မရွင္ေတြကို ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ သတ္မွတ္ေစခ်င္တယ္လို႔ လႊတ္ေတာ္ေတြက တင္လာရင္ေတာ့ ဒါဟာ ဖြဲ႕စည္းပံု ေအျခခံဥေပဒနဲ႔ ဆန္႔က်င္သြားၿပီ။ အဲဒါအတြက္ ဖြဲ႕စည္းပံု ေအျခခံဥေပဒဆိုင္ရာ တရားရံုးက ဒီေကာ္မတီနဲ႔ ေကာ္မရွင္ေတြဟာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္မယ္ဆိုရင္ ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို လက္ခံရမယ္လို႔ ေက်နာ္နားလည္ပါတယ္။”

ေမန႔က နိုင္ငံေတာ္သမၼတေကန ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ဆီကို တရားရံုးခ်ဳပ္ေကန တင္ထားတဲ့ဟာကို ရုပ္သိမ္းလို႔ မေရတာ့ဘူး။ သမၼတ ထပ္ၿပီးေျပာတာက ေအျခခံဥေပဒကို ျပင္ဖို႔ပဲ ရွိတယ္ဆိုၿပီး သူတို႔ လမ္းေၾကာင္းေပးၿပီး ေျပာထားတာ ရွိတယ္။ အဲဒီေအပၚကိုေရာ ဘယ္လို သံုးသပ္လို႔ရမလဲဗ်။

“သူေရးတဲ့စာမွာ လက္ခံလို႔ရတဲ့ အပိုင္းေတြရွိပါတယ္။ အဲဒါက သူ႔ရဲ့ ဦးေဆာင္မွုအရ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေေငြၾကးအရ ဘယ္လို ေထာက္ပံ့ရမယ္ဆိုတာကို ရွင္းနိုင္ဖို႔ရန္အတြက္ ဖြဲ႕စည္းပံု ေအျခခံဥေပဒဆိုင္ရာ တရားရုံးကုိ တင္ၿပီးေတာ့ ဒီေကာ္မတီနဲ႔ ေကာ္မရွင္ေတြဟာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ရွိလား မရွိဘူးလား ဆိုတဲ့ေအပၚမွာ ရွင္းခ်င္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုေအျခခံဥေပဒဆိုင္ရာ တရားရံုးကို တင္လိုက္တာ ျဖစ္တယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံုေအျခခံဥေပဒဆုိင္ရာ တရားရုံးကလည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ၿပီ ျဖစ္တယ္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ျပင္လို႔မရနုိင္ေတာ့ဘူး။ သူတို႔ဘက္ကလည္း ျပန္ဆုတ္လို႔ မရနုိင္ေတာ့ဘူး။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ တင္ထားၿပီးသား ေရွ႕ေနရုံးကို တင္ထားၿပီးသားျဖစ္တဲ့အျပင္ ဆံုးျဖတ္လည္းၿပီးေနၿပီ။ ျပန္ဆုတ္လို႔ မေရတာ့ဘူးဆိုတဲ့ ဦးသိန္းစိန္ရဲ့ ေျပာဆိုခ်က္သည္ သဘာ၀က်တယ္လို႔ ေက်နာ္လက္ခံတယ္။ ေနာက္တခုက ဖြဲ႕စည္းပံုေအျခခံဥေပဒျပင္ေရးကိစၥ၊ ဖြဲ႕စည္းပံုေအျခခံဥေပဒျပင္ေရး လမ္းေၾကာင္း သြားသင့္တယ္ဆုိတဲ့ သမၼတရဲ့ အဆိုျပုခ်က္ကိုလည္း လက္ခံသင့္တယ္လို႔ ေက်နာ္ျမင္တယ္။”

အခုျဖစ္ေနတဲ့ နုိင္ငံေတာ္ဆိုင္ရာေအျခခံဥေပဒခုံရုံးနဲ႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ ၾကားမွာေရာ ဥေပေဒၾကာင္းအရ ဘယ္လိုသံုးသပ္လို႔ ရမလဲ။

“အခုက သူ႔ဘက္ကလည္း ေမလွ်ာ့၊ ကုိယ့္ဘက္ကလည္း ေမလွ်ာ့ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါက ေမကာင္းတဲ့ေအျခေအနပါ။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကုိ သက္ဆိုးရွည္ေအာင္ လုပ္ထားတဲ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုေအျခခံဥေပဒႀကီးက လည္ပတ္လို႔ မေရတာ့ဘူး ဆိုတာကို ျပတယ္။ ဒီဘက္ကၾကည့္ရင္ေတာ့ ဒါက ေကာင္းတယ္။ သုိ့ေသာ္ ေက်နာ္တုိ့စိတ္ေမကာင္းတာက ဖြဲ႕စည္းပံုေအျခခံဥေပဒနဲ႔ အညီ လည္ပတ္ဖို႔ႀကိုးစားတဲ့ ျဖစ္စဥ္ႀကီးတခုဟာ တုိင္းျပည္က အထြဋ္အထိပ္ ထားရမယ့္ တရားစီရင္ေရးနဲ႔ စပ္လ်ဥ္းၿပီးေတာ့ တရားသူႀကီးေအပၚမွာ ေမက်မနပ္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္သြားရမွာမ်ိဳးက မျဖစ္သင့္ဘူး။ ဒီအက်ပ္အတည္းက ေက်ာ္နုိင္ဖို႔ဆိုရင္၊ ေက်နာ္တုိ့ျမင္တာက ဘာေၾကာင့္ဒီလုိျဖစ္လဲဆုိေတာ့ သမၼတေကနၿပီးေတာ့ သူ႔လက္ထဲမွာ အာဏာကုိ ရာနွုန္းျပည့္ကိုင္ၿပီးေတာ့ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္အကုန္လံုးကို ခန္႔ခြင့္၊ ျဖုတ္ခြင့္ရွိထားတာက ေအျခခံျပႆနာ။ အဲလိုရွိထားလို႔လည္း တဖက္က လႊတ္ေတာ္ကျမင္တယ္။ ဒီတရားရုံးဟာ သမၼတလက္ထဲမွာ ရွိတယ္။ သမၼတ လုိခ်င္တဲ့အတုိင္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေခ်ပးေနတယ္။ ဒီတရားရုံးက မလြတ္လပ္ဘူး။ ဒါကို ထုတ္သာေမျပာတာ လက္ေတြ႕က ဒီလိုျဖစ္ေနတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံုကိုျပန္ၾကည့္ပါ။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုရဲ့ အဓိက အားနည္းခ်က္ေတြထဲမွာ ထိပ္ပိုင္းကပါတာက တရားစီရင္ေရး မလြတ္လပ္တာပဲ။ အဲေတာ့ တရားစီရင္ေရး တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ေတြ အကုန္လံုးကို သမၼတက စိတ္ႀကိုက္ ျဖုတ္ခြင့္၊ ခန္႔ခြင့္ရွိတာဟာ ကမၻာေပၚမွာ ဘယ္ဖြဲ႕စည္းပံုမွာမွ မရွိဘူး။ ျမန္မာနုိင္ငံ ဖြဲ႕စည္းပံုတခုပဲရွိတယ္။ အဲေတာ့ သမၼတစနစ္ေအာက္မွာ တရားသူႀကီးအမည္စာရင္း တင္သြင္းခြင့္ရွိတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကခန္႔လုိ္က္တယ္။ ခန္႔ၿပီးရင္ သမၼတရဲ့ အခြင့္အာဏာ လံုး၀မရွိေတာ့ဘူး။ လံုး၀ျဖုတ္လို႔ မေရတာ့ဘူး။ အခုက သမၼတရဲ့ လက္ထဲမွာ ျဖုတ္ခြင့္က လုံး၀ရွိေနတယ္။ အဲေတာ့ ဘာျဖစ္ေနလဲဆုိေတာ့ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ေတြ အကုန္လံုးဟာ သမၼတကို အႀကီးအက်ယ္ ေၾကာက္ေနရတယ္။ ဒီလုိျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ တရားစီရင္ေရးယနၱရားတခုလံုးက သမၼတရဲ့လက္ထဲမွာ ရွိေနတယ္။ အရင္းခံျပႆနာက ဒါပဲ။

“နံပါတ္ ၁ အခ်က္က ဒါကုိ ေက်ာ္လႊားနုိင္ဖို႔အတြက္က အမ်ိဳးသားဒီမုိေကရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ဖြဲ႕စည္းပံုေအျခခံဥေပဒျပင္မယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အနုိင္ယူထားတာ။ ဖြဲ႕စည္းပံုျပင္ဖို႔ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီ၊ ဖြဲ႕စည္းပံု စျပင္တဲ့ကိစၥကုိ ဦးေဆာင္သင့္ပါတယ္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုေအျခခံဥေပဒ အခန္း ၆ တရားစီရင္ေရးက႑ေကန စၿပီးေတာ့ ျပင္သင့္တယ္။ တရားစီရင္ေရးက႑မွာ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာတရားရုံးကို သီးျခားခြဲထုတ္ထားတာကိုလည္း ျဖုတ္သင့္တယ္။ ေနာက္ တရားသူႀကီးေတြ ခန္႔တဲ့ ျဖုတ္တဲ့ကိစၥကုိလည္း ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ခန္႔ခြင့္၊ ျဖုတ္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥကို လႊတ္ေတာ္ထဲမွာသာမကဘဲ လူထုဆီကပါ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေသဘာထားေေတြတာင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လွုပ္ရွားမွုေေတြပၚလာ။ ဖြဲ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး လုပ္ငန္းဟာ တျပည္လံုးလုပ္ငန္းေအနနဲ႔ ႂကြတက္လာဖို႔ လိုပါတယ္။ ျပင္ၿပီးေတာ့ တခ်ိန္တည္းမွာ ဘယ္လိုမ်ိဳးသာလွ်င္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တို႔က ဖြဲ႕လုိက္တဲ့ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ေတြကုိ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားနဲ႔သာ ဖြဲ႕စည္းမယ္ဆိုရင္ ဒါကို ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ သတ္မွတ္ရမယ္ဆုိတဲ့ ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြပါ ထည့္သြင္းလုိက္မယ္ဆိုရင္ ျပႆနာကို ေက်ာ္နုိင္ၿပီးေတာ့ လက္ရွိ ဖြဲ႕စည္းပံုေအျခခံဥေပဒဆုိင္ရာတရားရုံးမွာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ စိတ္ႀကိုက္ခန္႔ထားတဲ့ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ေတြကိုပါ ျဖုတ္ခြင့္ရၿပီးေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔အညီ သြားတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ တခုဟာ အဆင့္တဆင့္ ေခ်ာေမာသြားလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။”

1 comment:

  1. Best Free No Deposit Bonuses in 2021 - CasinoTaratodos
    The Best Free No bet365 해외 배당 흐름 Deposit Casino Bonuses 포커 룰 in 2021 · 1. Red Dog Casino, $30 free 슬롯 커뮤니티 + 100% match deposit up to $1000 · 강원 랜드 칩 걸썰 2. Mega Moolah Casino, $25 no deposit + 먹튀 신고 100% match

    ReplyDelete